11 apr. 2014

Champinjonpasta




































Lite mer än fyra månader senare så gör jag ett sista försök att verkligen ta tag i matbloggandet. Tänker mig att bloggen nu får en liten annan touch där jag blandar mina recept med mina egna tankar om mat.

Men för att mjukstarta min nystart så börjar jag med ett recept som jag brukar göra när jag inte har så mycket tid eller någon ork att göra något komplicerat. Enkelt och gott är ledorden i denna lilla rätt.

Du behöver (två hungriga personer)
Champinjoner. Jag går på känsla när det gäller det mesta i matlagning och när det gäller svamp så får ni själva bestämma om hur mycket eller lite ni vill ha. Svamp är ju gott så ta tills ni skäms. Gul lök (1)
Vitlök (1 klyfta)
Bacon (två paket) Ruccola (en näve) Creme fraiche (ett paket) Pasta. Använder mig av Rigatoni till den här rätten då den har små räfflor på sig som suger åt sig såsen.

Börja med att hacka löken och vitlöken och skära baconet i små bitar. Stek sedan i en stekpanna tills allt fått färg och baconet är någorlunda knaprigt. I med alla kantareller i samma stekpanna. Under tiden kan du koka upp pastan. När stekpannan liksom börjar fräsa har sannolikt allt vatten dunstat bort och då ska creme fraichen i. Låt puttra några minuter.När pastan är al dente, släng in den i stekpannan tillsammans med ruccola. Rör ihop allt och sedan är det bara att njuta. Så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar